1989 Audi Coupe 2.3E

Tijdens restauratie van de typ81 audi 80 werd deze dame aangeschaft in 2006. Een type89 Coupé in redelijke staat. Heel interieur, craquele lak (ofwel haarschuurtjes in de kleurlaag in samenwerking met blanke laklaag). De 5 pitter beloofde veel maar maakte niet veel waar. Ik was soepele goedpresterende maar vooral oerdegelijke 4 pitters gewend, deze dame liep altijd maar wat 'voldoende' met hier en daar en zucht of steun. Na wat jaartjes rijden en véél onderhoud kwam er nooit uit wat er echt loos was. De beslissing voor een ruilmotor viel. Later bleek het olieverbruik door de vaccuumpomp te ontstaan in combi met de ruilmotor. Toen dit werd opgelost liep ze als een zonnetje.

Erg kort daarna sloeg weer het noodlot toe (2011)! Door een inschattingsfout van mij werd ik hard geraakt in de linkerzijde. Een doffe klap met veel glasgerinkel leek wel minuten te duren. Een hele nare onrijdbare zij- en voorschade was het gevolg. De coupé was opgegeven.

Wat nu... weer doorzetten? De kosten werden op een rij gezet en er werd een plan gemaakt. Met pijn en moeite zou het haalbaar moeten zijn. Het licht stond op groen, met dank aan Coen (Donkers)/Audiparts. Hij heeft het richtwerk/motor de-en montage verzorgd.

Intussen had ik de hele coupé gedemonteerd en opgeslagen. Na richtwerk is ze naar Piet Knippels gegaan om verder te passen en meten. Na het Spuitwerk door Leo Knippels kon ze weer naar huis. Vanuit garagebox haar weer helemaal opgebouwd. Beide gebroken stoelframes werden verbeterd en gelast, lichtgevouwen dashboard werd vervangen voor een ander. Gehele neus kreeg een update in de vorm van een Competion voorbumper met DTM-lip, ook 17 inch Azev A wielen werden een update voor de eerdere competition wielen.

 Anno 2013 was ze weer helemaal klaar en rijd weer vrolijk rond na 2 jaar revalidatie. Ze is niet meer (motor)nukkig, blinkt als een spiegel en heeft sportievere looks die d'r goed bevallen. Superauto!