1985 Audi 80 1.6CC

Aangeschaft in 2002, zijn staat was niet echt fraai... een lelijk eendje met wat mosgroei, rare oude schades en een waardeloos laklaagje, maar rijden als de beste! Slechts éénmaal mij laten staan met een gebroken schakelhevel. Maar hij werd wel erg slecht qua roest. Er zat maar één ding op.

Een wedergeboorte! Een totale restauratie voor deze auto die zo goed als geen dagwaarde had. Piet Knippels was de enige die het laswerk/spuitwerk in het redelijke (kosten) aandurfde. Aangepakt werden kokerbalken, achterste wielkastranden, kofferbodem, achterplaat, etc, etc.

Audi werd op de kabelboom na helemaal gedemonteerd door mij. Intussen had ik alle onderdelen erbij verzameld om 'm in de best mogelijke staat te krijgen qua haalbaarheid. Rondom getint glas, rondom RVS bumper en stootstrips, CD bumpers, samengesteld gerestaureerd interieur, motorrevisie door John Nell, zo ook nieuwe uitlaat-remmen-dempers, ophanging. ATS Cup velgen (gerestaureerd). kompleet binnen en buitengespoten, bodem getectyleerd en weer opgebouwd door mijzelf. Gereed in 2010.

Van lang stilstaan houd ie niet. Af en toe laat ie zijn oude degelijke karakter goed merken, maar in de regel moet ie nog steeds erg wennen aan zijn nieuwe jas. Het zit wel lekker maar voelt wat ongemakkelijk.. Als een schooiertje in een zondags pak zeg maar. Maar er was geen keus.. Hij was er anders niet meer geweest door ouderdom en roest.

Restauratie duurde 4 jaar en om alle foto's en details hier te laten zien is onmogelijk, vandaar een kleine selectie voor de sfeer.